Kisújszállás

Folyamatban lévő fejlesztések, infrastrukturális beruházások



Pályázó neve: KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA

Projekt megnevezése: Északi ipartelep fejlesztése

Megítélt összeg: 400 000 000 Ft

Projekt összköltsége: 400 000 000 Ft


Projekt összefoglalása: A támogatási kérelem a Nagykunság-Tisza-tavi térség (Karcagi, Kunhegyesi és Tiszafüredi járások) és Mezőtúr térsége-Tiszazug (Mezőtúri és Kunszentmártoni járások) számára elkülönített indikatív keretösszeg felhasználására irányul. Cél: A projekt közvetlen célja a 100 ha területű meglévő iparterület, elnevezése Északi Ipartelep alapinfrastruktúrájának kiépítése és a meglévő és a zöld mezős iparterületek megtáplálása víziközművekkel. A fejlesztés javítja az iparterület megközelíthetőségét, gazdaságosabbá és komfortosabbá teszi a szociális blokkok működtetését, így nagyobb létszámú munkaerő higiénés igényeinek kiszolgálását. A közvilágítás és a térfigyelő rendszer fejlesztése révén az iparterület biztonsága is növekszik. A fejlesztés a vállalkozások számára kedvezőbb gazdasági, infrastrukturális környezetet teremt. Közvetett cél, hogy az iparterület alkalmassá váljon a regionális, valamint országos gazdaságélénkítő hatás kifejtésére egyaránt azáltal, hogy az itt lévő és a betelepülő cégek piaci helyzete erősödjön, növekedjen a versenyképességünk, ezáltal növekedjen az iparűzési adóbevétel és foglalkoztatás. A növekvő adóbevételek segítik a fenntartást. Indokoltság: Az Északi Ipartelepen jelenleg is több vállalkozás működik: rizshántoló és csomagoló üzem mezőgazdasági központtal, műanyag nyílászárókat gyártó üzem, fémhulladék gyűjtő és feldolgozó üzem, pálinkafőzde és egy ortopéd cipőket gyártó üzem. Az Északi Ipartelepen jelenleg működő cégeknek és a beköltözést vizsgáló cégek számára is hátrányt jelent a terület közművesítettségének a hiánya. A közművek és az ipari tevékenységgel együtt járó teherautó és kamion forgalomhoz szükséges állapotú utak megléte is lényeges elvárás e cégektől. A területen működő és a betelepülési szándékukat jelzett cégek körében igényfelmérést végeztünk, hogy megtudjuk melyek a jelenlegi infrastrukturális igényeik és a jövőbeni fejlesztési elképzeléseikhez milyen közművekre van szükség. Az AVA-PACK Kft. 2015. őszén közel 4,2 ha iparterületet vásárolt Kisújszálláson, ahol bútor ipari kutató központot, és az érdekkörébe tartozó kisújszállási Kunfa Kft. bútoripari üzemnek új telephelyet tervet létrehozni ezen a területen uniós pályázati támogatással. A projekt megvalósulása esetén a tevékenysége az egész országra kihatna gazdaságélénkítési szempontból, tekintettel arra, hogy a cégcsoport bevételeinek jelentős része exportból származik. Szintén országos gazdaságélénkítő hatású beruházáson gondolkodik a Borsodi Műhely Kft., aki kinőtte a jelenlegi kisújszállási telephelyét és az Északi Ipartelepen szeretne új telephelyet létesíteni. A cég egyedi fém alkatrészeket gyárt elsősorban gyártósorokhoz, ezáltal jelentős mértékben hozzájárul a magyarországi autógyártás műszaki feltételeihez. A területen működő Indián Rizs Kft. indián vagy más néven fekete rizst hántol és csomagol a területen, amely prémium export termék. Több befektetővel folytat az önkormányzat jelenleg is tárgyalásokat, de velük korai stádiumú az egyeztetés. Beruházás: A projekt keretében a meglévő Északi Ipartelep alapinfrastruktúráját építjük, illetve bővítjük ki a meglévő és a később betelepülő cégek számára, az iparterület „Szajol-Püspökladány vasútvonal felújítása” tárgyú projekt keretében felújított és kiépített úthálózathoz kapcsolódó többi útszakasz felújításával, és az utak mellett párhuzamosan kiépítendő ivóvíz, szennyvíz és közvilágítási gerinchálózatok kiépítésével. Az üzemek szociális vizesblokkjaihoz szükséges ivóvíz vezetékeket és szennyvízelvezetést építünk ki a meglévő víztermelő és –tisztító, szennyvíztisztító kapacitások felső határát figyelembe véve, azt nem növelve, továbbá tűzcsapokat helyezünk el. Az idetelepülő üzemek méretétől, építészeti megoldásaitól függ, hogy ez számukra mire elegendő. Ipari vízhálózatot és ipari szennyíztisztítást nem építünk ki, mert az betelepülő specifikus, nincs hozzá megfelelő kapacitásunk. A tüzivíz biztosításában, amennyiben kevés a meglévő tűzcsapok kapacitása segítség lehet a kiépíteni tervezett ivóvízvezeték, amelyről az esetlegesen későbbiekben kiépülő tüzivíz tározók feltölthetőek. Fontos megjegyezni, hogy a tüzivízigény is üzem specifikus, így az oltóvízszükségletre nem lehet méretezni, hiszen az oltóvíz mennyiséget befolyásolja a jövőben betelepülő üzem jellege. Így biztosítjuk, hogy ne jöjjön létre kihasználatlan kapacitás és a beruházás költséghatékony, takarékos legyen. A szennyvízvezeték esetében ahol műszakilag lehetséges gravitációs szennyvízvezetéket építünk ki, hogy minél kevesebb szennyvíz szivattyúra legyen szükség a rendszer üzemeltetése során, így a tervezett fejlesztés az ÜHG kibocsátást a lehető legkisebb mértékben növeli. Az iparterület közművekkel jelenleg csak részben ellátott, a jelenleg is hasznosított részen, ahol ipari tevékenység folyik van részlegesen kiépített vízvezeték és részleges földgáz hálózat. Szennyvízcsatorna azonban nincs kiépítve a területen. A csapadékvíz elvezetést az utakkal párhuzamos földmedrű árkok biztosítják, melyek befogadója a 0153 hrsz-ú belvízelvezető csatorna. Tulajdoni viszonyok bemutatása: A fejlesztendő terület helye: 0133, 0135, 0139, 0142, 0143, 0146, 0147, 0149, 0150, 0152, 0153, 0155/1, 0155/2, 0157, 0159, 0160, 0161, 0167, 2225, 2226, 2227, 2229, 2231, 2232, 2233, 2234, 2479, 2214/9, 2220/1, 2228/1, 2228/3, 2228/4, 2230/1, 2230/2, 2474/1, 0137/12, 0137/4, 0137/6, 0144/10, 0144/11, 0144/12, 0144/2, 0144/5, 0144/7, 0144/8, 0145/1, 0145/2, 0148/10, 0148/11, 0148/4, 0148/5, 0148/12, 0148/13, 0148/8, 0148/9, 0151/1, 0151/2, 0154/1, 0154/2, 0156/1, 0156/2, 0158/2, 0158/3, 0158/4, 0158/5, 0158/6, 0158/7, 0232/31 hrsz. Ebből a megvalósítás helyszínei: önkormányzati tulajdon: 2479, 2474/1, 2227, 0147, 0158/2, 0154/1, 0156/2, 0167, 0155/2, 0158/4, 0146, 0145/1, 0142, 2220/1, 0158/3, 0158/5, 0157, megvásárolni tervezett ingatlan: 0156/1, 0160, 0137/4, 0144/5, 0144/7, 0144/8, 0144/10, 0144/11, 0144/12, 0154/2 - minősített értékbecslő értékbecslései a pályázathoz csatolva Önállóan támogatható tevékenységek a Pályázati felhívás 3.1.1. B)a) pontja szerint: 1. Úthálózat felújítás: Az ipartelepen lévő rossz állapotú utakat - egy kivételével - felújítjuk, így azok segítik az ipartelepen lévő üzemek és szabad területek akadálymentes megközelítését. A terület központi útját 250 m hosszan a már felújított útszakasz és a vasúti területen lévő kiszolgáló út között át kell építeni. A nyugati utat 480 m hosszan, teljesen újjá kell építeni a meglévő, de műszaki állapotát tekintve teljesen elhasználódott pályaszerkezet bontását követően. A fejlesztés során az átépítésre kerülő útburkolatok 6,0 m burkolat szélességgel és két rétegű aszfaltburkolatú pályaszerkezettel kerülnek kialakításra. - 5 cm AC 11 aszfaltkopóréteg - 7 cm AC 22 aszfalt kötőréteg - 20 cm Ckt útalap - 20 cm homokos-kavics ágyazat - Tömörített altalaj Az Északi Ipartelep mellett található a szennyvíztelep, és az ahhoz vezető, jelenleg 3 méter széles aszfaltburkolatú kiszolgáló út. Ennek a szakasznak a felújítását, szélesítését azonban nem tervezzük, ugyanakkor a nyugati út és a – tervezett fejlesztést nem érintő - szennyvíz telepi bekötő út csatlakozásánál 6 méter széles útcsatlakozás kialakítása szükséges. Összességében elmondható, hogy a meglévő útpályaszerkezet bontása, új út építése mintegy 4.380 m2 -en szükséges. Az utak építésének fajlagos költéségét 19.500 Ft/m2+ÁFA-val kalkuláljuk. 2. Vízi közművek létesítése: A szennyvíztelephez vezető bekötő úttal párhuzamosan lefektetésre kerülő víz és szennyvíz vezetékeket úgy kell elhelyezni, hogy lehetőség legyen a későbbiekben az út szélesítésére, valamint földmedrű árok kiépítésére az úttal párhuzamosan. A Malom utcai és Kert utcai vízvezetékek összekötésével DN 110 KPE ivóvíz körvezetéket létesítünk az iparterület feltáró útjaival párhuzamosan, 2.260 m hosszan. A körvezeték rendszer kialakításához a Malom utcai vasúti átjárónál a meglévő csatlakozási ponttól indulva szükséges egy új vasúti keresztezés létesítése. Az iparterület észak-nyugati oldalán a feltáró utakkal párhuzamosan a Karahát Kft. (Iparterülettől északra lévő sertéstelep) előtti szakaszon a központi úttól a vasúti kiszolgáló útig 850 m hosszú DN 110 KPE ivóvíz ágvezeték létesül. A tervezett ivóvíz vezetékhálózaton 200 méterenként DN 110 föld feletti kitörés biztos tűzcsapokat kell telepíteni összesen 13 darabot. A beruházás során a tervezett ivóvíz vezeték hálózatról lecsatlakoztatva ki kell alakítani, a szennyvíztelepre vezető úttal párhuzamosan a szennyvíztelep megtáplálását biztosító 950 m hosszú DN 63 KPE ivóvízvezetéket. A szennyvíztelepre vezető út és a nyugati feltáró út kereszteződésénél a 0144/5 hrsz.-ú területre szennyvíz átemelő műtárgyat terveztünk kiépíteni. A tervezett szennyvíz átemelő azon területrészről melyen működő telephelyek vannak és gravitációs szennyvízelvezetés került betervezésre az összegyűjtött szennyvizet továbbítja a tisztító telepre egy DN 90 KPE 910 m hosszú nyomóvezetéken, mely a szennyvíz telepre vezető úttal párhuzamosan halad. A gravitációs szennyvízvezetékek mérete DN 200 KG-PVC. A nyugati és északi feltáró úttal párhuzamosan halad egy 960 m, és egy 165 m hosszú szakasz, a középső úttal párhuzamosan egy 530 méter hosszú szakasz. Az ipari park területének keleti részére ahol jelenleg nincs betelepült vállalkozás DN 90 KPE szennyvíz nyomóvezetéket terveztünk a feltáró úttal párhuzamosan 880 m hosszan. A meglévő utakkal párhuzamosan a terület nagy részén kiépültek a földmedrű szikkasztó árkok. Ezen árok szakaszok csak is kizárólag az útburkolat víztelenítését hivatottak megoldani. A felújítandó szakaszok közül a középső feltáró úttal párhuzamosan egy 100 m hosszan szükséges új földmedrű árok létesítése. 3. Közvilágítás létesítése: Közvilágítást építünk ki az Északi Iparterület útjain, LED-es technológiával, amely az ÜHG kibocsátást a lehető legkisebb mértékben növeli. A fejlesztés során kiemelt szempont az energia hatékonyság. A tervezett közvilágítási hálózat elemei az alábbi főbb számokkal jellemezhető: 1. Létesítendő közvilágítási hálózat: - nyomvonalhossz: 2.978,5 m - 120 db lámpatest 2. Közcélú szabadvezetéken kialakítandó közvilágítás: - létesítendő: 14 db lámpatest - bontandó: 3 db lámpatest Az engedélyes és kiviteli tervek készítése során meg kell vizsgálni, hogy az egységesítés miatt célszerű-e földkábeles rendszert kiépíteni, vagy az egész Északi Ipartelepen légvezetékes közvilágítás készüljön. A két megoldás műszakilag egyenértékű. A tervezett közvilágítási hálózat 349 164,17 Ft/lámpatest + ÁFA fajlagos költséggel kalkulálható. Önállóan nem támogatható, választható tevékenységek a Pályázati felhívás 3.1.2. b) pontja szerint: 1. Térfigyelő rendszer kiépítése: Térfigyelő kamerákat telepítünk a terület több útvonala mentén, amelyhez olyan központot vásárolunk, amely képes a cégek kerítést, portát megfigyelő saját kamera jeleinek fogadására, jogszabály szerinti tárolására. Ez minőségi térítésmentes szolgáltatást jelent a cégek számára és a közterületet is láttató felvételek jogszerű ellenőrzését is biztosítja a közterület-felügyelőkön keresztül. Összességében 6 db éjjellátó infra térfigyelő kamera, 1 db széles sávú átviteli eszköz, és 1 db rögzítő szerver elhelyezése, és azok adatainak a helyi központban történő feldolgozása a célunk. 2. Gépbeszerzés: Jelenleg nem tudjuk az Északi Ipartelep meglévő – így a tervezett fejlesztésekként megvalósítandó - infrastruktúráját megfelelően üzemeltetni, hiszen megfelelő gépi kapacitás, és megfelelő eszközök nélkül nehezen megoldható a hómentesítés, továbbá az utak vízelvezető, földmedrű árkainak karbantartása is csak gépi eszközzel végezhető hatékonyan. A cégünk jelenlegi kapacitása korlátozott, a város többi belterületi részét tudja csak ellátni. Ezen okok miatt szükséges az alább felsorolt eszközök beszerzése: - traktor három pontjára felszerelhető, nagy teljesítményű, nagy fűmagasság és kb. 2 cm átmérőjű fás szárú növények vágására is alkalmas rézsűkasza, 6 m-es gémkinyúlással; - traktorok mellső három pont felfüggesztésére szerelhető homlokhóeke; - iszapolókanál kaszához, melynek felfogószerkezete amennyiben megegyezik a rotációs kaszafej felfogószerkezetével, úgy azt a gémszerkezet végére ugyanúgy szereljük fel, mint a rotációs fejet. Természetesen ezen eszközök önmagukban nem alkalmasak feladatellátásra, ezért a projekt keretében egy minimum 58-66 kW teljesítményű traktort, és a fenti eszközök felfogatásához szükséges felfüggesztő berendezést is beszerzünk, amely segítségével biztosíthatjuk az Északi Ipartelep üzemeltetését. A terület jó karbantartása kedvezőbb környezetet teremt az itt működő cégek számára, szolgálja a terület hosszú fenntarthatóságát és kitolja a felújítási időt, ami környezeti szempontból kedvező. Önállóan nem támogatható, kötelezően megvalósítandó tevékenységek a Pályázati felhívás 3.1.3. d) pontja szerint: 1. Nyilvánosság biztosítása: A nyilvánosságot biztosítjuk az ÁÚF c. dokumentum 10. fejezete alapján Egyéb tevékenységek: 1. Ingatlanvásárlás: A fejlesztést ahol elférnek a közművek 100%-os önkormányzati tulajdonú ingatlanon hajtjuk végre, de több pontos szükséges ingatlan vásárlás és kisajátítás a meglévő közterületek szélesítésére. Továbbá a projekt keretében az önkormányzat ipartelepítésre alkalmas területet szeretne vásárolni és művelés alól kivonni, mert a területen lévő utolsó önkormányzati tulajdonú területet ipartelepítési célra 2015 őszén értékesítette, így jelenleg újabb betelepülő cég számára nem tud további könnyen elérhető területet biztosítani. Az megvásárolni tervezett ingatlanok értékét minősített értékbecslővel becsültettük meg, az értékbecslések a pályázatunkhoz csatolásra kerültek. 2. Marketing: A projekt megvalósítás keretein belül támogatott és célirányos marketing tevékenységeket fog megvalósítani (befektetőkre specializálódott honlap fejlesztés, idegen nyelvű kiadványok). A projekt megalapozottságát és bővebb leírását a csatolt üzleti tervben bemutatjuk, a kötelező nyilvánosságot és projektmenedzsment működését biztosítjuk. A projektnek előrelátható klímakockázata nincs. A felhívás 4.4.3 Tartalmi értékelési szempontjában előírt feltételek teljesülése: 1. Illeszkedés a TOP céljaihoz Projektünk fő célja megegyezik a Felhívás fő céljával: az üzleti infrastruktúra részeként kiemelt cél a helyi ellátáshoz kapcsolódó önkormányzati infrastrukturális feltételek megteremtése a helyi vállalkozók megerősítése és a foglalkoztatás bővítése céljából. Projektünk, mint a támogatási konstrukció, az ipari területek fejlesztésére, alapinfrastruktúra kiépítésére, bővítésére fókuszál. 2. Szakmai indokoltság, igény és kihasználtság Az Északi Ipartelepen jelenleg is több vállalkozás működik: rizshántoló és csomagoló üzem mezőgazdasági központtal, műanyag nyílászárókat gyártó üzem, fémhulladék gyűjtő és feldolgozó üzem, pálinkafőzde és egy ortopéd cipőket gyártó üzem. Az Északi Ipartelepen jelenleg működő cégeknek és a beköltözést vizsgáló cégek számára is hátrányt jelent a terület közművesítettségének a hiánya. A közművek és az ipari tevékenységgel együtt járó teherautó és kamion forgalomhoz szükséges állapotú utak megléte is lényeges elvárás e cégektől. A területen működő és a betelepülési szándékukat jelzett cégek körében igényfelmérést végeztünk, hogy megtudjuk melyek a jelenlegi infrastrukturális igényeik és a jövőbeni fejlesztési elképzeléseikhez milyen közművekre van szükség. Az AVA-PACK Kft. 2015. őszén közel 4,2 ha iparterületet vásárolt Kisújszálláson, ahol bútor ipari kutató központot, és az érdekkörébe tartozó kisújszállási Kunfa Kft. bútoripari üzemnek új telephelyet tervet létrehozni ezen a területen uniós pályázati támogatással. A projekt megvalósulása esetén a tevékenysége az egész országra kihatna gazdaságélénkítési szempontból, tekintettel arra, hogy a cégcsoport bevételeinek jelentős része exportból származik. Szintén országos gazdaságélénkítő hatású beruházáson gondolkodik a Borsodi Műhely Kft., aki kinőtte a jelenlegi kisújszállási telephelyét és az Északi Ipartelepen szeretne új telephelyet létesíteni. A cég egyedi fém alkatrészeket gyárt elsősorban gyártósorokhoz, ezáltal jelentős mértékben hozzájárul a magyarországi autógyártás műszaki feltételeihez. A területen működő Indián Rizs Kft. indián vagy más néven fekete rizst hántol és csomagol a területen, amely prémium export termék. Több befektetővel folytat az önkormányzat jelenleg is tárgyalásokat, de velük korai stádiumú az egyeztetés. A projekt fenntartása biztosított, Kisújszállás Város Önkormányzata önkormányzati utak, belvízelvezető árkok, közterületek, közvilágítás fenntartásában több évtizedes tapasztalattal rendelkezik, a 100%-os tulajdonát képező Kisújszállási Városgazdálkodási Nonprofit Kft. is évtizedes tapasztalattal rendelkezik önkormányzati utak, belvízelvezető árkok, közterületek karbantartásában. Az ivóvíz és szennyvízelvezető rendszerek üzemeltetésében a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt. is évtizedes tapasztalattal rendelkezik. Ez alapján a projekt hosszú távú fenntarthatósága biztosított. A fejlesztési elképzelés tartalmának kidolgozása széleskörű partneri egyeztetésen alapul, a lakosságot több fórumon is tájékoztattuk a fejlesztési elképzelésről és több, mint 10 éve szerepel a város gazdasági programjában és az integrált városfejlesztési stratégiában, amelyek szintén széleskörű partneri egyeztetésen alakultak ki. A 2014-ben megvalósult „Kisújszállás Város Önkormányzata szervezetfejlesztési reformja” ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 kórszámú pályázat keretében végzett széles körű lakossági kérdőíves felméréseink alapján a város lakossága a munkahelyteremtés segítését tartja az önkormányzat legfontosabb feladatának, így a projekt lakossági elfogadottsága egyértelmű. 2.1. A támogatási kérelemben bemutatásra kerül a helyi szükségleteken alapuló, fenntartható, gazdaságos működtetés 2.2. A szakmai elvárásoknak megfelelően alátámasztott a kapacitásbővítés szükséglete 2.3 A fejlesztési elképzelés tartalmának kidolgozása, annak helyi elfogadtatása, megfelelő végrehajtása, sikere érdekében széleskörű partnerségi tevékenységen alapul. 2.4. A tervezett tevékenységek megfelelnek az önállóan támogatható tevékenységnek és nem tartalmaznak nem támogatható tevékenységeket. 2.5. Működő iparterület esetén a tervezett tevékenységek a már betelepült vállalkozások működési környezetét is közvetlenül fejlesztik. 2.6. A fejlesztés a kedvezményezett járások besorolásáról szóló 290/2014 (XI.26) Kormányrendelet 2. mellékeltében fejlesztendő kategóriába sorolt Karcagi Járás területén valósul meg. Ez a járás Jász-Nagykun-Szolnok Megyén belül is az alacsony GDP termelésű térségek közé tartozik. 3. Indíthatóság/előkészítettség 3.1. A fejlesztés tárgyát illető beruházás vonatkozásában üzleti terv áll rendelkezésre a támogatási kérelem benyújtásakor és értékelhető információkat tartalmaz. 3.2. A fejlesztéssel érintett ingatlanok tulajdonviszonyai bemutatásra kerültek. 3.3. A támogatási kérelem benyújtásához a beruházások vonatkozásában tanulmánytervet készítettünk, így a fejlesztés és műszaki tartalma tervezői felmérés alapján alátámasztott, az építészeti-műszaki megoldások alapján biztosított a tervezett funkciónak megfelelő rendeltetés és használhatóság. 4. Kockázatok 4.1. Ingatlankiváltást tartalmazó projekt esetében az ingatlankiváltás indoka megfelelően alátámasztott, indokolt és valós igényekre épít. „A fejlesztést ahol elférnek a közművek 100%-os önkormányzati tulajdonú ingatlanon hajtjuk végre, de több pontos szükséges ingatlan vásárlás és kisajátítás a meglévő közterületek szélesítésére. Továbbá a projekt keretében az önkormányzat ipartelepítésre alkalmas területet szeretne vásárolni és művelés alól kivonni, mert a területen lévő utolsó önkormányzati tulajdonú területet ipartelepítési célra 2015 őszén értékesítette, így jelenleg újabb betelepülő cég számára nem tud további könnyen elérhető területet biztosítani. Az ingatlanok értékét minősített értékbecslővel becsültettük meg.” – részlet az üzleti tervből 4.2. Az egyes mérföldkövek egymásra épülése és tartalma logikusan felépített, a felhívásban előírt feltételrendszer teljesülését előrevetíti, lehetővé teszi. 4.3. Az üzleti terv részeként elkészült cselekvési ütemtervben és GANT diagramban ismertetésre kerül a fejlesztés valamennyi beruházási eleme/tevékenysége, az azokhoz kapcsolódó valamennyi szükséges előkészületi lépés és azok időigénye. 4.4. Az üzleti terv részeként kockázat elemzés készült, melyben mérlegelésre került, hogy milyen valós kockázati tényezők veszélyeztetik a fejlesztés megvalósulását, azok milyen valószínűséggel következhetnek be, milyen hatást gyakorolnak a fejlesztésre, valamint a kockázati tényezők kivédésére javaslatot teszünk. 5. Projekt komplexitása 5.1. A beruházás a minimálisan előírtnál több, egymással szinergiában lévő tevékenységet is tartalmaz, amelyek segítségével a helyzetelemzésben feltárt probléma több aspektusból kerül megközelítésre és megoldásra. 5.2. Az iparterület infrastruktúra fejlesztése elősegíti a befektetések technikai és szakmai feltételeinek jelentős javítását, az ipari növekedés fenntartását és a betelepítettségének növelését, emellett a beruházás hozzájárul a szolgáltatások komplex, minőségi fejlesztéséhez. 5.3. A fejlesztési tevékenység összhangban van az 5. prioritás megyei és helyi foglalkoztatási célú programjaival, mert önkormányzatunk együttműködik mind Jász-Nagykun-Szolnok Megye Önkormányzatával a „Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések” TOP-5.1.1-15 felhívásra benyújtandó projektjében, mind Karcag Város Önkormányzata gesztorral a „Helyi foglalkoztatási együttműködések” TOP-5.1.2-15 felhívásra benyújtandó projektben. A megyei projektben elsősorban „A foglalkoztatás és az életminőség javítása családbarát, munkába állást segítő intézmények, közszolgáltatások fejlesztésével” című TOP-1.4.1-15 kódszámú felhívás alapján Kisújszálláson építendő új bölcsődei férőhelyekhez szükséges dolgozók képzésében. A helyi foglalkoztatási paktum keretében elsősorban az Északi Ipartelepen működő és oda betelepülő cégek igényeit szeretnénk képzéssel és foglalkoztatási támogatással kielégíteni, ahol konzorciumi tagként fogunk együttműködni a gesztorral. 5.4. Amennyiben a fejlesztéssel érintett épület szórt azbesztet tartalmaz, a projektgazda vállalja az azbesztmentesítést – nem releváns 6. Hatás 6.1. A beruházás nem eredményez kihasználatlan kapacitásokat, hosszú távú megoldásokat kínál a vázolt hiányterületekre. 6.2. A beruházás közvetve hozzájárul a foglalkoztatás növeléshez, vagy a foglalkoztatottság megtartásához vagy a munkaerő mobilitás feltételeinek a javításához, és ez az üzleti tervben bemutatásra került. 6.3. A horizontális szempontok (akadálymentesítés és energiahatékonyság) betervezésre kerültek a projektbe. Az ipartelepen lévő rossz állapotú utakat - egy kivételével - felújítjuk, így azok segítik az ipartelepen lévő üzemek és szabad területek akadálymentes megközelítését. A fejlesztés során kiemelt szempont az energia hatékonyság, ezért a műszaki megoldások esetében a energiahatékonyabb megoldásokat választottuk (szennyvízvezeték esetében - ahol műszakilag lehetséges - gravitációs szennyvízvezetéket építünk ki, hogy minél kevesebb elektromos árammal működő szennyvíz szivattyúra legyen szükség a rendszer üzemeltetése során, továbbá LED-es technológiával oldjuk meg a közvilágítás kiépítését). 7. Integrált megközelítés 7.1. E fejlesztéshez szinergikusan kapcsolódik a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt. KEOP-7.9.0/12-2014-0001 azonosító számú „Szennyvíziszap hasznosítása az öt Regionális Vízműben fejlesztési projekt előkészítése” című felhívásra benyújtott biogázüzem létesítését célzó pályázata. A cég bérleti-üzemeltetési szerződés keretében üzemelteti a Kisújszállás Város Önkormányzat tulajdonát képező ivóvíz és szennyvíztisztító rendszert. A biogáz projekt megvalósulása után a környező települések kommunális szennyvíztisztító telepeinek sűrített vagy víztelenített szennyvíz iszapjait fogja fogadni. A szennyvíziszap szállítása és a biogázüzem működtetése sikeres pályázat esetén új munkahelyeket fog teremteni, amelynek hatása túlmutat Kisújszálláson. 8. Fenntarthatóság 8.1. A fejlesztés korábban kihasználatlan, funkcióját vesztett épület vagy barnamező hasznosításával valósul meg. – nem releváns 8.2. A beavatkozás eredményeként megvalósuló produktum társadalmi, környezeti és pénzügyi fenntarthatósága alátámasztott. Kiemelt szempont az erőforrás-hatékonyság, az alacsony károsanyag kibocsátás és környezetterhelés, a környezettudatosság, ezért a szennyvízvezeték esetében - ahol műszakilag lehetséges - gravitációs szennyvízvezetéket építünk ki, hogy minél kevesebb szennyvíz szivattyúra legyen szükség a rendszer üzemeltetése során, így a tervezett fejlesztés az ÜHG kibocsátást a lehető legkisebb mértékben növeli. A közvilágítást kiépítését LED-es technológiával oldjuk meg, mert ez a technológia az, amely az ÜHG kibocsátást a legkisebb mértékben növeli. A fejlesztés pénzügyileg megalapozott, a projektmegvalósításához és működtetéséhez szükséges pénzügyi erőforrások rendelkezésre állnak, többlet fenntartási támogatást nem igényeltünk. 8.3. A projekt fenntartása biztosított, Kisújszállás Város Önkormányzata önkormányzati utak, belvízelvezető árkok, közterületek, közvilágítás fenntartásában több évtizedes tapasztalattal rendelkezik, a 100%-os tulajdonát képező Kisújszállási Városgazdálkodási Nonprofit Kft. is évtizedes tapasztalattal rendelkezik önkormányzati utak, belvízelvezető árkok, közterületek karbantartásában. Az ivóvíz és szennyvízelvezető rendszerek üzemeltetésében a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt. is évtizedes tapasztalattal rendelkezik. Ez alapján a megvalósított tevékenység hosszú távú (legalább 5 éves) működtetése és fenntartása szakértői és intézményi háttér alapján biztosított. 9. Esélyegyenlőség 9.1. A fejlesztés lényegéből adódóan az semmilyen módon nem kirekesztő egyetlen társadalmi csoport számára sem. 10. Költséghatékonyság 10.1. A költségvetés alátámasztására piackutatást végeztünk, árajánlatokat szereztünk be, tanulmánytervet és tervezői költségbecslést, bér- és járuléktervet készíttetünk, így a beruházás költséghatékony módon, reális és takarékos költségvetéssel tervezett. 11. Eredményesség 11.1. A fejlesztési elképzelésre vonatkozóan releváns „A fejlesztett vagy újonnan létesített iparterületek és ipari parkok területe” indikátor teljesítését 100 ha célértékkel vállaljuk. Területspecifikus értékelés szempontok: A projekt a JNSZM Közgyűlés 75/2014. (VIII.29.) számú határozatával elfogadott "Jász-Nagykun-Szolnok Megyei területfejlesztési Program 2014-2020" című dokumentum „1.1. Intézkedés: Üzleti környezet fejlesztése” fejezet „1.1.4. Beavatkozás: Nagykunság-Tisza-tavi térség felzárkóztatása” pontjának prioritásához illeszkedik. Kisújszállás lakossága 2016.01.01-jén 11.375 fő, szabad vállalkozási zónának minősülő település. A fejlesztés meglévő iparterületen valósul meg. Vállaljuk az együttműködést a megyében létrejövő megyei, helyi foglalkoztatási paktumokkal.

  • Település típus: Város
  • Lakos (fő): 10877 lakos
  • Járás: Karcagi járás
  • Járási központ: Nem
  • Közmű infrastruktúra: Teljes
  • Vasúti kapcsolat: Igen
  • Vasúti megálló típusa: Rendezö
  • Vízi kapcsolat: Nincs
  • Kikötő típusa: -
  • Közútkapcsolat: 4 főút
  • Távolság legköz. autópálya legközelebbi lehajtótól (km): 81
  • Távolság megyeszékhelytől (km): 50
  • Menetidő megyeszékhelytől (perc autóval): 42
  • Távolság fővárostól (km): 160
  • Menetidő fővárostól (perc autóval): 117
  • Munkanélküliségi ráta: 6%

Ipari park

Kisújszállás
Weblap: -

Cégek a településen

  • ABRICAD Korlátolt Felelősségű Társaság
    Székhely: a cim
    Fő tevékenység: Mérnöki tevékenység, műszaki tanácsadás
    Alapítás éve: 2015
    Létszám: 5
  • AFTOAGRO Mezőgazdasági Termelő és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
    Székhely: a cim
    Fő tevékenység: Villamosenergia-termelés
    Alapítás éve: 2017
    Létszám: 0
  • AGRO-KISÚJ Mezőgazdasági, Termelő, Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság
    Székhely: a cim
    Fő tevékenység: Gabonaféle (kivéve: rizs), hüvelyes növény, olajos mag termesztése
    Alapítás éve: 2001
    Létszám: 3
  • ADÓ '33 Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
    Székhely: a cim
    Fő tevékenység: Számviteli, könyvvizsgálói, adószakértői tevékenység
    Alapítás éve: 2002
    Létszám: 6
  • A.T. MÉRNÖKI IRODA Tervező, Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság
    Székhely: a cim
    Fő tevékenység: Mérnöki tevékenység, műszaki tanácsadás
    Alapítás éve: 1998
    Létszám: 2
  • 3T-RM System Fejlesztő és Szolgáltató Betéti Társaság
    Székhely: a cim
    Fő tevékenység: Mérőműszergyártás
    Alapítás éve: 2001
    Létszám: 0
  • ADATMEZŐ Adatrögzítő, Tanácsadó - Mezőgazdasági Termelő Szolgáltató és Kereskedelmi Betéti Társaság
    Székhely: a cim
    Fő tevékenység: Gabonaféle (kivéve: rizs), hüvelyes növény, olajos mag termesztése
    Alapítás éve: 1996
    Létszám: 3
  • AGROBERO-COMPANY Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
    Székhely: a cim
    Fő tevékenység: Növénytermesztési szolgáltatás
    Alapítás éve: 2007
    Létszám: 4
  • AGRO-PAROLA Mezőgazdasági, Termelő, Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
    Székhely: a cim
    Fő tevékenység: Gabonaféle (kivéve: rizs), hüvelyes növény, olajos mag termesztése
    Alapítás éve: 2002
    Létszám: 12
  • ARMOUR & FORGE Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
    Székhely: a cim
    Fő tevékenység: Fémmegmunkálás
    Alapítás éve: 2006
    Létszám: 11